keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Faktoja ittestä

Ajattelin täs ennen maata menoa listata teille satunnaasen määrän faktoja itte kirjoottajasta, jotta oppisitta muaki tuntemaha vähä paremmi. Yritin laittaa mahollisimman monipualisia tiatoja, ja sellaasia mikkä ei heti käy ilimi. Mutta nyt pakko mennä maata ku nukahran kohta tähän koneelle. Huamenna meen siis viälä iltavuoroon ja perjantaina kun on vapaa meen sinne Kauhavalle ja siirretään ne kanit ja kanat pihalle. Sillon siis uutta kirjootusta :)

1. Nimihän on tosiaan Heidi ja ikää 19vuotta

2. Kotoosin Kauhavalta mutta nyt asun Seinäjoella

3. Vaikka tykkään asua täälä kämpäs ja kaikki on lähellä, niin mun ku isännän tyäpaikka, koulut jne, nii mikää ei oo voittanu sitä rauhaa ja loputoonta tilaa mikä kauhavan kotona oli ja on

4. Opiskelen Ilmajoen maatalousoppilaitokses josta valmistun siältä tän kuun 30päivä maatalousyrittäjäksi

5. Ja tarkootus olis jatkaa syksyllä AMK kouluun opiskelemaan agrologiksi. Tua koulu on samas pulius ku tua perustutkinto

6. Meillä on ollu aina lehemien lisäksi paljo elukoota

7. Meillä on ollu kotona saman rotuunen koira ku mulla Fido nyt, eli tiibetinspanieli. Sen nimi oli miisa ja eli 17vuotiaaks


8. Oon harrastanu hevosia n. 02-12 vuodet säännöllisesti, mutta ku muutin Ilmajoelle opiskelemaan se on vaan jääny. Ikuunen haave oliski joskus omistaa oma hevonen. Ja nimenomaan Suomehevonen.

9. Mua kiinnostaa tosi paljo kaikenlaaset koneet, etenki kaikki maatalouteen liittyvä. Raktorit, rekat, puimurit ja kaikki mitä raktorin peräs voi vetää

10. Perheeseen kuuluu isä, äitee ja 2 pikkuveljeä

11.Mulla on aina ollu vaaliat hiukset ja se onki mun oma väri. Kerran erehdyyn värjäämään tummemmaks, tarkotus oli jotaki vaalian ruskiaa mutta tuliki lähes musta. No se ei mulla kauaa ollu :D

12. Oon seurustellu tuon isännän alakuni kans 2.5vuatta

13. Mä oon tosi huano pelekäämään mitään elukoota. Piänestä asti lehemän ku lehemän välihi menny ja nuoren hevoosten kans kyllä kokeellu vaikka ja mitä, ja silti ihimeen vähillä kolhuulla päässy :D Vaikka oonki aika rohkia ollu nuoren elukooren kans nii yks asia mua yksis elukoos iljettää, nimittäin linnuis. Ja nimenomaa ne jokka on luannos ja lentää sua kohori tai likeltä. En tiiä mistä tääki fobia on tullu, ku aina piänenä kiikutti kaikki kuolleet talitintit ja varpuset ym mummin postilaatikon taakse ja hautasin ne sinne.. :D

14. En voisi ikinä kuvitella asuvani missään Seinäjokia suuremmas kaupungis

15. Meillä maatalous ja tuo tila on ny kolomannes poloves, ja pikkuvelii tuahon jääki isännäksi aikanansa.




2 kommenttia:

  1. Mulla ei itellä oo hirveesti hevosista kokemusta, ratsastusta en esimerkiks oo harrastanu (vanhempien mielestä liian kallis harrastus, pääkaupunkiseudulla). Hepoista kuiten tykkään ja oma hevonen onkin haaveissa...Miehelle oonkin jo meidän seurustelun alkuajoista lähtien sanonu, että sit ku täytän 30v niin paree saaha synttärilahjaks suomenhevosruuna.. Pari vuotta pitäs viel malttaa ja tosiaan täytyis varmaan siihen mennes jonkinäkönen talli rakentaa ::D

    VastaaPoista
  2. Joo hevoset on tosi kallis harrastus nykyää, mullaki oli onni kun meidän kodon lähellä oli semmonen yksityys talli johona käytii serkun ja kaverin kans, ja kaikilla oli siälä omat nimikko hevoset. Saatii mennä tallille koska vaa ja tehä hevosten kans mitä vaa jne. Ne tuntuki melkee niinku omilta. Mutta ku Ilmajoelle muutti nii se on jääny. Itteäkää ei huvita oikee ratsastuskouluis käydä kun siälä revitää nii pilivis olevia hintoja. Joten oma kans pitääs joskus saada! =D

    VastaaPoista